တားဆီးမရေသာ ကံ ( ၇ ) ပါး (ေသခ်ာသိသင့္တာမို႔ အစအဆုံး ဖတ္ၾကည့္ေစခ်င္)

အျခားေသာ ကံမ်ားက တားဆီး၍ မရဘဲ ေသျပီးသည္ႏွင့္ ဧကန္မုခ်အကိ်ဳးေပးမည့္ ကံေတြကို ဂရုကကံလို႔ ေခၚပါတယ္။ အဲဒီ ဂရုကကံေတြကေတာ့ ကုသိုလ္အရာမွာဆို မဟဂၢဳတ္ကုသုိလ္ကံေတြကို ဆိုလိုပါတယ္။စ်ာန္ရ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားဟာ ေသေသာအခါ အပါယ္ငရဲမက်ေတာ့ဘဲ မိမိတို႔ ရေသာ စ်ာန္အားေလ်ာ္စြာ ျဗဟၼာ့ဘုံမ်ားမွာ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ အကုသိုလ္အရာမွာေတာ့ (၆ )မိ်ဳးရွိပါတယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့ ပဥၥာနႏၲရိယကံ ငါးပါးႏွင့္ နိယတမိစၧာဒိ႒ိတို႔ဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ပဥၥာနႏၲရိယကံ ငါးပါးဆိုတာကေတာ့

၁။ မိခင္အရင္းကို သတ္ျခင္း ၂။ ဖခင္အရင္းကို သတ္ျခင္း

မိဘမွန္း သိသည္ျဖစ္ေစ မသိသည္ျဖစ္ေစ ေသေစလိုေသာစိတ္ျဖင့္ သတ္လွ်င္ အနႏၲရိယကံထိုက္ပါေတာ့တယ္။အျခားသူကို ေသေစလိုေသာစိတ္ျဖင့္ ေသနတ္ျဖင့္ ပစ္လိုက္လို႔ မိဘေတြကို ထိမွန္ျပီး ေသရင္လည္း အနႏၲရိယကံထိုက္ပါတယ္။အကယ္၍ မိဘမ်ားက တိရိစၧာန္ျဖစ္ေနရင္ သတ္သည့္အတြက္ အနႏၲရိယကံမထိုက္ေသာ္လည္း ထိုကံနီးပါးေလာက္ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားက မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ယခု ေခတ္အခါမွာ အရက္မူးလို႔ ကိုယ့္မိဘအရင္းကို သတ္မိတာမိ်ဳးေတြ ရွိေနတာ သတိျပဳသင့္ပါတယ္။

၃။ ကိေလသာကင္းကြာ ရဟႏၲာကို သတ္ျခင္း

ရဟႏၲာျဖစ္ျပီးသူကို သတ္မွ အနႏၲရိယကံ ထိုက္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ရဟႏၲာမျဖစ္ခင္ သတ္ျပီး ရဟႏၲာျဖစ္ျပီးမွ ေသရင္လည္း အနႏၲရိယကံထိုက္ပါတယ္။

၄။ သက္ေတာ္ထင္ရွား ျမတ္စြာဘုရားကို ေသြးစိမ္းတည္ေအာင္ျပဳျခင္း

ယခုအခ်ိန္မွာ ျမတ္စြာဘုရားသက္ေတာ္ထင္ရွားမရွိေတာ့သည့္အတြက္ ဘုရားကို ေသြးစိမ္းတည္ေအာင္ ျပဳျခင္းဆိုတဲ႔ကံကေတာ့ ယခုေခတ္မွာ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။

၅။ သံဃာအသင္းကဲြေအာင္ အားထုတ္ျခင္း ဆိုတဲ႔ ကံငါးပါးဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။

သံဃာအသင္းကဲြေအာင္ အားထုတ္တယ္ဆိုတာကေတာ့ တစ္သိမ္တည္းမွာ ကံျပဳေနတဲ႔ သံဃာေတြကို တစ္ဖက္နဲ႔တစ္ဖက္ ကဲြျပားေအာင္ ၾကံေဆာင္ျပီး မိမိရဲ႕ အားထုတ္မႈေၾကာင္း ထိုသံဃာမ်ားက တစ္သိမ္တည္းမွာ ကံသီးျခားခဲြျပဳမယ္ ဆိုရင္ သံဃေဘဒကကံထိုက္ပါေတာ့တယ္။ဒီကံနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္ၾကီး လူေတြ သာမေဏေတြ သံဃေဘဒကအျပစ္မရွိႏိုင္ေသာ္လည္း လူ သာမေဏမ်ားက သံဃာေတြ တစ္ဖက္နဲ႔ တစ္ဖက္ ကဲြျပားေအာင္ ေသြးထိုးလႈံ႕ေဆာ္မႈေတြ ျပဳမယ္ဆိုရင္ ထို သံဃေဘဒကကံအျပစ္နီးပါးေလာက္ အျပစ္ၾကီးႏိုင္တယ္လို႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။

နိယတမိစၧာဒိ႒ိ ဆိုတာကေတာ့

နတၳိကဒိ႒ိ – ကုသိုလ္အကုသိုလ္ဆိုတာ မရွိဘူး ကုသိုလ္အကုသိုလ္ကံရဲ႕ အကိ်ဳးဆိုတာ မရွိဘူး အေဖ အေမဆိုတာမရွိ ဘူး ေနာက္ဘဝဆိုတာ မရွိဘူး ေသလွ်င္ၿပီးၿပီ ဆိုတဲ႔အယူအဆမိ်ဳး

အေဟတုကဒိ႒ိ – အေၾကာင္းတရားလည္းမရွိ၊ အက်ိဳးတရားလည္းမရွိဆိုတဲ႔ အယူဝါဒမိ်ဳး

အကိရိယဒိ႒ိ – ေကာင္းမႈျပဳေသာ္လည္း ေကာင္းမႈျပဳသည္မမည္၊ မေကာင္းမႈျပဳေသာ္လည္း မေကာင္းမႈျပဳသည္မမည္လို႔ ယူဆတဲ႔ အယူဝါဒမိ်ဳး

ဒီ ဒိ႒ိသံုးမ်ိဳးထဲက တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကို ဘုရားရွင္အဆူဆူတို႔ ေခ်ခြ်တ္ေသာ္လည္း မကြ်တ္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ စြဲစြဲၿမဲၿမဲ လက္ခံက်င့္သံုးပါက နိယတမိစၧာဒိ႒ိမည္ပါတယ္။

တစ္နည္းအားျဖင့္ ဒီ မိစၧာဒိ႒ိသုံးမိ်ဳးဟာ ေသျပီးသည္ေနာက္ အပါယ္ငရဲကို ေသခ်ာေပါက္က်ေရာက္ေစမွာျဖစ္လို႔ နိယတမိစၧာဒိ႒ိလို႔ ေခၚပါတယ္။

ဒီ အကုသိုလ္ကံ ေျခာက္မိ်ဳးထဲက ပဥၥာနႏၲရိယကံငါးပါးမွာ သံဃေဘဒကကံက အျပစ္အၾကီးဆုံးပါ။သို႔ေသာ္ သံဃေဘဒကကံထက္ အျပစ္ၾကီးတာကေတာ့ နိယတမိစၧာဒိ႒ိျဖစ္ပါတယ္။

သံဃေဘဒကကံေၾကာင့္ အဝီစိငရဲသို႔က်ေရာက္ေနေသာသူဟာ ငရဲသက္မျပည့္ခင္ ကမ႓ာပ်က္ရင္ ငရဲမွလြတ္ပါတယ္။ နိယတမိစၧာဒိ႒ိကံေၾကာင့္ အပါယ္ငရဲက်ေနသူေတြကေတာ့ ကမ႓ာပ်က္တာေတာင္ ငရဲက မလြတ္ဘဲ အျခားကမ႓ာရွိငရဲကို ေျပာင္းျပီး ငရဲဒုကၡခံရပါတယ္။ နိယတမိစၧာဒိ႒ိပုဂၢိဳလ္မ်ားအတြက္ ငရဲသက္တမ္းသတ္မွတ္ခ်က္ဆိုတာ မရွိပါဘူး။ အယူကို မစြန္႔မခ်င္း ငရဲမွာ ဒုကၡခံရပါတယ္။

ကိုးကား : သျဂိ ၤဳဟ္ဘာသာဋီကာ – ၃၄၁/ ၃၇၉

Credit: အရွင္ဝိေဝကာလကၤာရ (ေညာင္ဦး)

Loading...

Facebook Comments