မုျဒာရဲ႕ေခၚသံကို မၾကားခ်င္ဟန္ေဆာင္ခဲ့တဲ့ အကယ္ဒမီ

မေရးခ်င္ေပမယ့္ ေရးရဦးျပန္ေတာ့မယ္။၂၀၁၈ ခုႏွစ္ ျမန္မာ့႐ုပ္႐ွင္ ဆုေပးပြဲႀကီး ၿပီးဆံုးသြားပါၿပီ။ ပြဲမစခင္ကတည္းက ဆုရ႐ွိသူေတြရဲ႕ အမည္စာရင္းအျပည့္အစံု online မွာ ျပန္႔ေနလို႔ ေစာင့္ၾကည့္ရမွာ feel က်ဲသလိုလို႐ွိေပမယ့္ စိတ္၏ဆင္းရဲျခင္းကို မိမိဘာသာ႐ွာတဲ့ ဝဋ္ေႂကြးမကုန္ေသးတဲ့အတြက္ အစအဆံုး ၾကည့္လိုက္မိျပန္တယ္။

အခမ္းအနားက်င္းပပံုနဲ႔ ဆက္စပ္တဲ့ အားနည္းခ်က္ေတြကိုေတာ့ အေသးစိတ္ မေျပာခ်င္ေတာ့ဘူး။ထံုးစံအတိုင္း host လုပ္တဲ့သူေတြရဲ႕ ဖိတ္ေခၚစကားေျပာခ်ိန္ နဲ႔ ဆုရ႐ွိသူတက္လာတဲ့ timing ေတြ လြဲေနတာ၊ မိုက္ေတြက အသံမထြက္တာေတြစတဲ့ လြဲေနက် အလြဲေတြအျပင္ ဒီႏွစ္မွာ ထူးထူးျခားျခား host ေတြရဲ႕ မလိုအပ္တဲ့ အာပလာအပိုစကားေျပာတာေတြပါ ပိုလာတာေတြ႔ရပါတယ္။

ဒါေတြကေတာ့ နားလည္ေပးလို႔ ရပါတယ္။ဆုေပးပြဲမွာ အခမ္းအနား က်င္းပျခင္းထက္ ဆုေရြးခ်ယ္ေပးအပ္မႈအပိုင္းက တကယ့္အႏွစ္သာရပဲ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဆုေပးတာကိုပဲ ေဝဖန္ပါေတာ့မယ္။႐ုပ္႐ွင္ေလာကကို ဘာမွ ေလာက္ေလာက္လားလား အက်ိဳးျပဳျခင္း မ႐ွိတဲ့၊ အႏုပညာသည္လို႔လည္း မေခၚထိုက္တဲ့ မ်က္ႏွာေျပာင္သူ အခ်ိဳ႕ကို ပြဲတက္ခြင့္ျပဳခဲ့တာကေတာ့ ႐ုပ္႐ွင္အစည္းအရံုးရဲ႕ သမိုင္း နဲ႔ သိကၡာတရားပါပဲ။

လက္မွတ္ျပန္ေရာင္းတာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မသမာတဲ့ နည္းလမ္းနဲ႔ ေပးခဲ့တာပဲျဖစ္ျဖစ္ အမ်ားကဲ့ရဲ႕ေဝဖန္ေနတဲ့ၾကားက ဒီလူေတြကို ျပတ္ျပတ္သားသား မစိစစ္၊ မတားျမစ္ဘဲ ပြဲတက္ခြင့္ျပဳခဲ့တာကလည္း ဘယ္လိုပဲ အေၾကာင္းျပခ်က္ေပးေပး ႐ုပ္႐ွင္အစည္းအရံုးကသာ တာဝန္ယူရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလူေတြကို ေနရာေပးရတဲ့အတြက္ ပြဲတက္ခြင့္ဆံုး႐ႈံးသြားတဲ့ တကယ့္႐ုပ္႐ွင္ပညာသည္ေတြကို မ်က္ႏွာမပူလားလို႔ပဲ ေမးခ်င္ပါတယ္။

မႏွစ္ကထက္ပိုၿပီး…….

အမွန္ဝန္ခံရရင္ ဒီႏွစ္အကယ္ဒမီဆုေပးပြဲကို ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္လာလိမ့္မယ္လို႔ မဝံ့မရဲ ယံုၾကည္ခဲ့ပါေသးတယ္။ မႏွစ္က ဆုေပးပြဲအၿပီး ဂယက္႐ိုက္ခဲ့တဲ့ group chat က အတင္းတုပ္စကားေတြ ဖြင့္ခ်ခံလိုက္ရေတာ့ အ႐ွက္ကြဲသူေတြလည္းကြဲ၊ ဖာသူေတြလည္းက ဖာခဲ့ ၾကၿပီးပါၿပီ။

အဲဒီအက်ိဳးဆက္ေၾကာင့္ ႐ုပ္႐ွင္ေလာကသားဆိုသူေတြထဲက တခ်ိဳ႕တဝက္ရဲ႕ စိတ္ရင္းအမွန္ကို ပရိသတ္ေတြ သိလိုက္ရၿပီး ထိုးေဖာက္ဖန္တီးမႈကို လက္တြဲမေခၚလိုတဲ့ မစၧိရိယေတြကိုလည္း သက္ေသသကၠာယနဲ႔တကြ သိလိုက္ၾကရတာကိုး။အဲဒီကိစၥေၾကာင့္ ဒီႏွစ္ေတာ့ သူတို႔ေတြ ပို႐ွက္တတ္လာမယ္၊ ရထိုက္သူကို ေပးရဲတဲ့ သတၱိနည္းနည္း ႐ွိလာမယ္၊ အစဥ္အလာကို ထိုးေဖာက္ၿပီး ျပင္ဆင္ လာၾကမယ္၊ပရိသတ္အသံကို နားေထာင္လာၾကမယ္လို႔ တကယ္ပဲ ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့တာပါ။

႐ွင္းေအာင္ေျပာရရင္ မႏွစ္က ထူးပိုင္ေဇာ္ဦးရဲ႕ ”ည” ႐ုပ္႐ွင္ ခံစားခဲ့ရသလို လံုးလံုးလ်ားလ်ား ပစ္ပယ္ျခင္း မခံရေတာ့ဘဲ မုျဒာရဲ႕ေခၚသံ နဲ႔ ဥပါယ္တံမ်ဥ္ ႐ုပ္႐ွင္ႏွစ္ကားကို တစ္စံုတစ္ခုေသာ အသိအမွတ္ျပဳမႈေလးေတာ့ ဒီႏွစ္ ေပးေတာ့မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ပါတယ္။အခု ပြဲၿပီးတဲ့အခါမွာေတာ့ အဲဒီႏွစ္ကားလံုး ဆုမရတဲ့အျပင္ ဆုေတြ ေပးသြားတဲ့ပံုကလည္း ပရမ္းပတာဆန္လြန္းတာ မ်က္ျမင္ပါပဲ။

႐ုပ္႐ွင္ေတြထဲကို ႐ုပ္႐ွင္ ထပ္႐ုိက္ျခင္း

အားလံုးသိတဲ့အတိုင္း ဒီႏွစ္အကယ္ဒမီပြဲက နည္းနည္းေလးမွ ရင္ခုန္စရာ မေကာင္းခဲ့ပါဘူး။ ပြဲမစခင္ကတည္းက ႀကိဳေပါက္ၾကားေနတဲ့ ဆုရ႐ွိသူစာရင္း နဲ႔ ပြဲက်င္းပေနတုန္းတက္လာတဲ့ ဆုရ႐ွိသူစာရင္းထဲက အတိုင္းပဲ ကြက္တိထပ္တူ ဆုရသြားၾကပါတယ္။ သူတို႔ေတြလည္း သိၿပီးသားျဖစ္ေနေၾကာင္း တခ်ိဳ႕က အင္တာဗ်ဴးမွာ ေျဖသြား ၾကပါတယ္။

ဘယ္လိုအေၾကာင္းေၾကာင့္ျဖစ္ျဖစ္ အခုလိုဆုရ႐ွိသူ စာရင္းႀကီး ႀကိဳေပါက္ေနတာေတာ့ အေတာ္႐ုပ္ေပါက္ပါတယ္။ တႏိုင္ငံလံုးက ပရိသတ္ေတြ စိတ္ဝင္တစားနဲ႔ ရင္ခုန္ေစာင့္စားၾကည့္႐ႈရတဲ့ ရသ နဲ႔ ခံစားခ်က္ကို လံုးဝပ်က္စီးသြားေစပါတယ္။မႏွစ္ကလည္း ဒီလိုပဲ ႀကိဳေပါက္ေနတာ ႐ွိေပမယ့္ အခုေလာက္မဆိုးခဲ့ပါဘူး။

အခုေတာ့ အားလံုးႀကိဳသိေနတဲ့ result ေတြကို တခမ္းတနား live လႊင့္ၿပီး စင္ျမင့္ေပၚမွာ အိတ္ဖြင့္ေဖာက္ဖတ္၊ သိေနရဲ႕သားနဲ႔ အံ့အားသင့္ဟန္ေတြ လုပ္ျပ၊ စိတ္လႈပ္႐ွားျပ၊ suprise ျဖစ္ျပေနတာေတြဟာ ႐ုပ္႐ွင္ကို ႐ုပ္႐ွင္ထပ္႐ိုက္ေနသလား မွတ္ရပါတယ္။ ငယ္ငယ္က ၾကားဖူးခဲ့တဲ့ ပုဝါနီႀကီး ဇာတ္လမ္းလိုပဲ။

ေက်ာ္ဟိန္း သ႐ုပ္ေဆာင္တဲ့ ႐ုပ္႐ွင္ကားေပါ့။ ေက်ာ္ဟိန္းက မ်က္ႏွာမွာ ပုဝါနီ မ်က္ႏွာဖံုးပတ္ၿပီး ဂ်ပန္ေတြကို ဝင္ခ်တယ္။ ရြာသားေတြက ပုဝါနီ ဘယ္သူလဲ သိခ်င္ေနၾက၊ ပေဟဠိျဖစ္ေနၾကတယ္ေပါ့။ ႐ုပ္႐ွင္ၾကည့္ ပရိသတ္က မ်က္ႏွာဖံုးဘယ္လိုစြတ္စြတ္၊ ပုဝါနီဟာ ေက်ာ္ဟိန္းမွန္း အကုန္သိေနၾကတယ္တဲ့။

ဒါ႐ိုက္တာ နဲ႔ ႐ုပ္႐ွင္ထဲက လူေတြကပဲ ပုဝါနီႀကီး ဘယ္သူလဲဆိုၿပီး တကားလံုး ပေဟဠိျဖစ္ေနၾကတယ္တဲ့။ အခုလည္း ပုဝါနီဇာတ္လမ္း ႐ိုက္ေနတာပါပဲ။ ပရိသတ္ေတြအားလံုး ႀကိဳသိႏွင့္ေနၿပီးသား ကိစၥကို သူတို႔ေတြက ဟာ၊ ဟင္နဲ႔ အံ့အားသင့္ ျပၾက၊ feel ေတြတက္ေနၾကတာဟာ ႐ုပ္႐ွင္ဆုေပးပြဲ ပီသပါရဲ႕လို႔ပဲ ေျပာခ်င္ပါေတာ့တယ္။

တစစနဲ႔ ႐ုပ္လံုးေပၚလာတယ္

ဒီဆုေပးပြဲကို ႏွစ္ပိုင္းခြဲၿပီး ေျပာရရင္ မင္းသမီးႀကီးေဒၚျမင့္ျမင့္ခင္ကို တသက္တာဆုေပးလိုက္တဲ့ အစီအစဥ္အထိပဲ စိတ္ဘဝင္ခ်မ္းေျမ့ စရာ ႐ွိပါတယ္။ သူ႔အသက္အရြယ္နဲ႔ သူ႔စြမ္းေဆာင္မႈေတြအရ ဒီဆုကေတာ့ ႁခြင္းခ်က္မ႐ွိ ေထာက္ခံအားေပးရမယ့္ဆုပါ။ အဲဒီေနာက္ မွာေတာ့ အတတ္ပညာဆုေတြ၊ အႏုပညာဆုေတြ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ေပးလာရင္း ေပးလာရင္း သံသယဝင္ခ်င္လာပါတယ္။

သူတို႔ေတြ ဆုေပးသြားေနပံုက တစ္စံုတစ္ခုကို ရည္ရြယ္ခ်က္႐ွိ႐ွိ ေ႐ွာင္ကြင္းၿပီး ေရြးေပးေနပံုပဲ။ ညဏ္ထင္႐ိုက္တဲ့ Dimensions ဇာတ္ကားကို ေနာက္ခံေတးဂီတဆုေပးလိုက္ေတာ့ နည္းနည္းျပန္ၿပီး ေမွ်ာ္လင့္လာမိျပန္တယ္။ေခတ္ေပၚေတးဂီတေတြပဲ ေဇာင္းေပးတီးထားတဲ့ ဒါ႐ိုက္တာအသစ္ရဲ႕ကားကို ေပးလိုက္တာဆိုေတာ့ အေျပာင္းအလဲ တစ္ခု ျဖစ္လာႏိုင္တယ္ေပါ့ေလ။ ေကာင္းတာ မေကာင္းတာထက္ အသစ္ေတြကို အသိအမွတ္ျပဳတယ္ဆိုတဲ့ မႈန္ပ်ပ် အလင္းေလးကို ျမင္လိုက္ရသလိုပဲ။

အဲဒီေနာက္ ဇာတ္ၫႊန္းဆုကို ေရႊၾကာ နဲ႔ ဝိုင္း ကို ေပးခ်လိုက္ေတာ့ ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္းကို ညစ္ၾကၿပီဟလို႔ သိလိုက္ရပါေတာ့တယ္။ ေရႊၾကာဟာ မဲျပာပုဆိုးဒိုင္ယာေလာ့ခ္ေတြနဲ႔ ၾကားဖူးေနက် ျပဇာတ္ ဆန္ဆန္ အိုဗာတင္းေတြ ျပည့္ႏွက္ေနတဲ့ ေခါက္႐ိုးက်ိဳး႐ုပ္႐ွင္ကားဆိုတာ အသိသာႀကီးပါ။

ဝိုင္းရဲ႕ ဇာတ္ၫႊန္း တကယ္ေကာင္းတယ္ပဲ ထားဦး၊ ဒါ႐ိုက္တာမဟုတ္တဲ့ တျခားဇာတ္ၫႊန္းသမားသက္သက္ လုပ္ကိုင္သူေတြကို မေပးဘဲ ဝိုင္းကို ဇာတ္ၫႊန္းဆု ေပးလိုက္ပံုဟာ အျပင္းစား႐ိုက္ခ်က္ႀကီးပါ။ ဟိုးတႏွစ္က ၿမိဳင္ရာဇာတာေတ႐ုပ္႐ွင္ ကားမွာ leading role ျဖစ္တဲ့ လူမင္းကို ဇာတ္ပို႔ဆိုဆိုၿပီး ၾကံဖန္ ေပးထည့္လိုက္ပံုကို ျပန္ေျပာင္းေအာက္ေမ့မိေစပါတယ္။

ဇာတ္ၫႊန္းဆုေပးၿပီးကတည္းက ေနာက္ေပးမယ့္ ဆုေတြအေပၚ ဘာမွ မေမွ်ာ္လင့္ေတာ့ပါဘူး။ ၿပီးေတာ့ ျမန္မာ့႐ုပ္႐ွင္ဆုေပးပြဲရဲ႕ တမူထူးျခားတဲ့ စတန္႔တစ္ခုအေနနဲ႔ ဇာတ္ကားဆုကို အလယ္ေခါင္မွာ ေဖာက္ၿပီး ေပးပါတယ္။ ကမ႓ာေက်ာ္ ေအာ္စကာဆုေပးပြဲ၊ေရႊကမ႓ာလံုးဆုေပးပြဲမွာေတာင္ ဇာတ္ကားဆုကို ေနာက္ဆံုးမွ ေပးေလ့႐ွိၾကပါတယ္။

ဟိုးအေနာက္ျခမ္းနဲ႔ မႏိႈင္းနဲ႔ ေဝးတယ္လို႔ ေျပာရင္ အိမ္နီးနားခ်င္း အိႏၵိယ႐ုပ္႐ွင္ဆုေပးပြဲေတာင္မွ ဇာတ္ကားဆုကို ဘိတ္ဆံုးက်မွ ေပးပါတယ္။ ဇာတ္ကားဆုရတဲ့ ႐ုပ္႐ွင္ထဲက သ႐ုပ္ေဆာင္ နဲ႔ ဒါ႐ိုက္တာေတြဟာ ဆုရၾကတာမ်ားလို႔ ေနာက္ဆုေတြကို ခန္႔မွန္းရ မလြယ္ေအာင္ အေရးပါတဲ့ ဇာတ္ကားဆုကို အစီအစဥ္ေနာက္ဆံုး က်မွ ေပးေလ့႐ွိတာပါ။

အခုေတာ့ ဆုေပးပြဲႀကီးတစ္ခုလံုးရဲ႕ အခ်ဳပ္ အေရးႀကီးဆံုးဆုျဖစ္တဲ့ ဇာတ္ကားဆုကို အစီအစဥ္အလယ္နားမွာ ေဖာက္ေပးတယ္။အဲဒီလို ကို႔ယို႔ကားယားေဖာက္ေပးတာမ်ိဳး အရင္ ကလည္း တစ္ႀကိမ္လုပ္ခဲ့ဖူးတာ မွတ္မိေနပါတယ္။

မအံ့ျသေတာ့တဲ့ဆုေတြ

ဇာတ္ကားဆု ေရႊၾကာ နဲ႔ ဒါ႐ိုက္တာဆု ျသရသ (မုန္းစြဲ) တို႔ ရသြားတဲ့အေပၚ မအံ့ျသမိေတာ့ဘူး။အလားတူပဲ အမ်ိဳးသားဇာတ္ပို႔ဆု နဲ႔ အမ်ိဳးသမီးဇာတ္ပို႔ဆုေတြအေပၚလည္း ဘာမွ မေျပာခ်င္ေတာ့ပါဘူး။ဒီႏွစ္မွာ ဇာတ္ပို႔ဆုေပးဖို႔ ေရြးခ်ယ္စရာ အေတာ္နည္းခဲ့တယ္လို႔သာ ျဖည့္ေတြးေပးရမွာပါ။အမ်ဳိးသမီးဇာတ္ေဆာင္ဆုကို ေရႊၾကာ႐ုပ္႐ွင္နဲ႔ ေဖြးေဖြးကို ေပးလိုက္တာကေတာ့ ဇာတ္ၫႊန္းဆုထက္ေတာင္ ပိုၿပီး ႐ုပ္ေပါက္တဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ပါ။

ဇာတ္ေဆာင္ဆုကို ပိုင္ၿဖိဳးသုပဲ ရမယ္လို႔ ႐ုပ္႐ွင္တကယ္ၾကည့္တတ္ သူေတြ နဲ႔ တစ္ဖက္ပိတ္မဟုတ္သူ ပရိသတ္ေတြက ယံုၾကည္ထားခဲ့ ၾကတာပါ။ ”မီ” ႐ုပ္႐ွင္ဟာ ဆရာမႀကီးၾကည္ေအးရဲ႕ စာေပလက္ရာ ေကာင္းတစ္ခုျဖစ္ခဲ့ၿပီး ႐ုပ္႐ွင္အျဖစ္ ျပန္ပံုေဖာ္ရာမွာလည္း သစၥာ႐ွိခဲ့တာ၊ ပရိသတ္အေပၚ ေစတနာ ဘယ္ေလာက္ထားခဲ့တယ္ဆိုတာ ႐ုပ္႐ွင္ေလ့လာသူတိုင္း သိၾကပါတယ္။ပရိသတ္လည္း လက္ခံခဲ့ၾက၊ အားေပးခဲ့ၾကပါတယ္။

အခုေနာက္ပိုင္း စာေပလက္ရာမြန္ေတြကို ႐ုပ္႐ွင္ျပန္႐ိုက္ရင္ ေဝဖန္ခံ၊ အဆဲခံရတာမ်ားေပမယ့္ ”မီ”ကေတာ့ အျပစ္အနာအဆာအနည္းဆံုး ဖန္တီးမႈတစ္ခုပါပဲ။ ေရႊၾကာ႐ုပ္႐ွင္မွာ ေဖြးေဖြးရဲ႕ ဇာတ္႐ုပ္က သ႐ုပ္ေဆာင္ေလ့မ႐ွိၾကတဲ့ ဇာတ္႐ုပ္မ်ိဳးဆိုေပမယ့္ acting အပိုင္းမွာ ေဖြးေဖြးရဲ႕ အေတြ႔အၾကံဳနဲ႔ ဆိုရင္ ဘာမွ ခက္ခက္ခဲခဲ အားထုတ္စရာမလိုတဲ့ အေနအထားပါ။

ေျပာခ်င္တာက acting ေကာင္းတာခ်င္းတူရင္ေတာင္ ႀကိဳးပမ္း အားထုတ္ရမႈအပိုင္းမွာ ပို႐ုန္းကန္ႀကိဳးစားခဲ့ရတဲ့ ပိုင္ၿဖိဳးသုကို ဦးစားေပးလိုက္ရင္ ဘာျဖစ္သြားမွာမို႔လဲ။ေဖြးေဖြးဟာ လက္ပံ႐ုပ္႐ွင္မွာ ကတည္းက ျပဇာတ္ဆန္ဆန္ heavy drama ေတြ ပိုင္ႏိုင္ၿပီးသားပါ။သူ လုပ္တတ္ၿပီးသား acting ေတြကိုပဲ ျပန္လုပ္ျပေနသူနဲ႔ ႐ုပ္႐ွင္ေလာကမွာ ႐ွားပါးတဲ့ ဇာတ္ေဆာင္စ႐ိုက္မ်ိဳးကို အားထည့္ၿပီး ပိုင္ႏိုင္စြာ သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့သူ ႏွစ္ေယာက္အနက္ ဘယ္သူ႔ကို ပိုအသိအမွတ္ျပဳသင့္ပါသလဲ။

ေျပာရရင္ ပိုင္ၿဖိဳးသုနဲ႔ မယွဥ္ဘဲ ေဖြးေဖြးကို ေဖြးေဖြးနဲ႔ပဲ ယွဥ္ရင္ေတာင္ သူလုပ္ေနက် မဟုတ္တဲ့ မုန္းစြဲ႐ုပ္႐ွင္ ထဲက ဇာတ္႐ုပ္ကမွ ပိုၿပီးဆုေပးထိုက္ေသးတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ေဖြးေဖြးကို ဆုရေစခဲ့တဲ့ ဇာတ္ဝင္ခန္းေတြကို ထုတ္ႏူတ္ျပသတာကို ၾကည့္ရခ်ိန္မွာ ပိုေတာင္စိတ္ပ်က္မိပါရဲ႕။ကလပ္မွာ မူးၿပီး ဝင္ကတဲ့ အခန္း၊ အျခားအမ်ိဳးသမီးတေယာက္နဲ႔ ဇာတ္ဝင္ခန္း(ေဖြးေဖြးက ခ်ာကနဲ လွည့္ထြက္သြားရံုပဲ သ႐ုပ္ေဆာင္ရပါတယ္၊

စကားေျပာၿပီး သ႐ုပ္ေဆာင္ရတာက တျခားအမ်ိဳးသမီးသ႐ုပ္ေဆာင္ပါ)၊ ၿပီးေတာ့ ပလက္ေဖာင္းေပၚမွာ ငိုင္ေတြေတြနဲ႔လမ္းေလွ်ာက္တဲ့အခန္း၊ကေလး ေတြ ေဆာ့ကစားတာကို ၾကည့္ေနပံုကို ေနာက္ေက်ာကေန ႐ိုက္ျပထားတဲ့အခန္း၊ အလင္းေရာင္နဲ႔ အျပန္အလွန္ စကားေျပာခန္းအဲဒါေတြကိုပဲ ျပသသြားပါတယ္။

အကယ္ဒမီေပးထိုက္စရာ ဘာပါသလဲလို႔ ျပန္ေမးခ်င္မိတယ္။အလင္းေရာင္ကို (ငါက ဖာေလ)လို႔. ေျပာလိုက္တာကိုပဲ အရသာေတြ႔သြားသလား သူတို႔ပဲ သိပါမယ္။ ဒီလို acting ေတြဟာ ေဖြးေဖြးအတြက္ ထူးထူးကဲကဲ အားထုတ္ စရာမလိုဘူးဆိုတာ ေဖြးေဖြးပရိသတ္ေတြ ပိုသိပါလိမ့္မယ္။

အမ်ိဳးသားဇာတ္ေဆာင္ဆုကို သူထူးစံ ေပးလိုက္တာကလည္း နားလည္ဖို႔ အေတာ္ခက္ပါတယ္။ဆန္ကာတင္ေလးေယာက္မွာ ေနတိုး၊သူထူးစံ၊ဇဏ္ခီ နဲ႔ အလင္းေရာင္ ေလးေယာက္ပါလာတယ္။ အမွန္ ေျပာရရင္ ဇဏ္ခီအေနနဲ႔ အမ်ိဳးသားဇာတ္ေဆာင္ဆုရဖို႔အထိေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ေသးဘူး ထင္တာပဲ။

ၿပီးေတာ့ မုျဒာရဲ႕ ေခၚသံ ဇာတ္ကားမွာ ထက္ ဒုတိယကားျဖစ္တဲ့ ဥပါယ္တံမ်ဥ္မွာ သ႐ုပ္ေဆာင္ပိုေကာင္း တယ္လို႔ လက္ခံထားၾကေတာ့ nomination မွာ ဇဏ္ခီကို မုျဒာ ဇာတ္ကားနဲ႔ တင္လာေတာ့ အိမ္ျဖည့္သက္သက္ ၾကည့္ေကာင္းရံု သေဘာမ်ိဳးထည့္ေပးလိုက္တာလို႔ နားလည္လိုက္ၿပီး ေမွ်ာ္လင့္မေန ေတာ့ပါဘူး။

ေနတိုးနဲ႔ ၿပိဳင္ရမယ့္ သူထူးစံကလည္း သမန္းက်ားဇာတ္ကားထဲမွာ အကယ္ဒမီရေလာက္စရာ လုပ္ကြက္မ်ိဳး မ႐ွိေလေတာ့ မုန္းစြဲမွာ ဇာတ္႐ုပ္အမ်ိဳးမ်ိဳးလုပ္ခြင့္ရတဲ့ ေနတိုးပဲ ရသြားမယ္လို႔ ထင္ထားခဲ့တာပါ။သူထူးစံကို ေပးလိုက္တဲ့အပိုင္းမွာ ႏွစ္မ်ိဳးစဥ္းစားလို႔ ရတယ္။ ပထမတစ္ခ်က္က အကယ္ဒမီပြဲေတြမွာ လုပ္ေနက်ျဖစ္တဲ့ အလွည့္က်ပံုစံမ်ိဳး ေပးလိုက္သလား။

ဒုတိယတစ္ခ်က္က ဇဏ္ခီကို လံုးဝ မေပးဘူးဆိုတာ ျပခ်င္လို႔ သူထူးစံကို တမင္ေပးပစ္လိုက္သလား။ ပထမတစိခ်က္ပဲ ျဖစ္ဖို႔မ်ားမယ္။သူထူးစံဟာ သ႐ုပ္ေဆာင္ဘဝမွာ ျဖတ္သန္းခဲ့မႈကာလအရေရာ၊ ကိုယ္တိုင္လည္း အရည္းအခ်င္း ႐ွိသင့္သေလာက္႐ွိတဲ့ မင္းသားတစ္ေယာက္မို႔ အလွည့္က်စနစ္မ်ိဳးနဲ႔ ေပးမယ္ဆိုရင္ ရခ်ိန္တန္ေနပါၿပီ။

တကယ္လည္း သမန္းက်ားမွာ သူသ႐ုပ္ေဆာင္ထားတာေတြ ျပန္ျပလိုက္ေတာ့ အကယ္ဒမီရစရာ အိုက္တင္မ်ိဳး မ႐ွိပါဘူး။ သူ အရင္က ဒါ့ထက္ေကာင္းတဲ့ သ႐ုပ္ေဆာင္မႈမ်ိဳး လုပ္ခဲ့တာ ဗီဒီယိုေခတ္က သူ႔ ပရိသတ္ေတြ အသိဆံုးပါ။အမွန္ေတာ့ ဆုေပးရေလာက္ေအာင္ထိ မေရာက္ခဲ့တဲ့ကားမွာ သူထူးစံကို ဆုေပးလိုက္တာဟာ သူ႔အတြက္ ေရာ ေနတိုးအတြက္ပါ မေကာင္းပါဘူး။

သူထူးစံအေနနဲ႔ ပရိသတ္ fandom အားေတာင့္တဲ့ ေနတိုးကို ေက်ာ္လြန္ၿပီး ရတဲ့အတြက္ အဆဲခံရရံုပဲ ႐ွိမယ္။ တစ္ဖက္ကလည္း ေနတိုးရဲ႕ ႀကိဳးပမ္းထားမႈကို မေလးစားရာ က်ပါတယ္။popluarအျဖစ္ဆံုးမင္းသားကို ေက်ာ္ၿပီး ဘယ္သူမွ ထင္မထားတဲ့ သူထူးစံကို ဆုေပးလိုက္တာဟာ မုုျဒာ၊ မီ၊ ဥပါယ္တံမ်ဥ္ ႐ုပ္႐ွင္ေတြကို နင္းေခ်လိုက္မႈကို အာရံုလြဲေစေအာင္ တမင္တကာ ဆင္လိုက္တဲ့ distraction တစ္ခုမ်ားလား စဥ္းစားစရာပါပဲ။

ဘယ္လိုမူေတြနဲ႔ ဆုေရြးခ်ယ္သလဲ

႐ုပ္႐ွင္ဆုေပးဖို႔အကဲျဖတ္သူေတြဟာ အခုႏွစ္အတြက္ အကယ္ဒမီဆုေတြ ေရြးခ်ယ္ရာမွာ တေျပးညီတသတ္မွတ္တည္း ေျဖာင့္မွန္တဲ့ မူမထားခဲ့ဘူးလို႔ပဲ ျမင္ပါတယ္။ Dimensions ကားကို ေနာက္ခံ ေတးဂီတဆုေပးလိုက္တာဟာ မူတစ္မ်ိဳး။ ေဖြးေဖြးကို ဆုေပးရာမွာ မူတစ္မ်ဳိး၊ ဝိုင္းကို ဆုေပးရာမွာ မူတစ္ခု၊ သူထူးစံကို ဆုေပးရာမွာ မူတစ္မ်ိဳး စသျဖင့္ အမ်ိဳးစံုႀကိဳးခုန္ၿပီး မ်က္စိလည္ေအာင္ ေရြးခ်ယ္ သြားတာ သတိထားမိတယ္။

အလွည့္က်ေပးတဲ့မူ၊ ဖန္တေရာေတ cliche ေတြကို ေပးတဲ့မူ၊ဟိုကမရရင္ ဒီကရေအာင္ လွည့္ေပးတဲ့ မူ၊ခါတိုင္းေရြးခ်ယ္ေနက် ပ်စ္ပ်စ္ႏွစ္ႏွစ္ drama ေတြ၊ အက်ိဳးျပဳလိုလို၊ ပညာေပးသလိုလိုဟာကို ေပးတဲ့မူ စသျဖင့္ အေတာ္ကို ႐ႈပ္ေထြးနက္နဲတဲ့ မူဝါဒေတြနဲ႔ ဆုေတြေပးသြားပါ။

ဒါေပမယ့္ ေသခ်ာတာတစ္ခုကေတာ့ ပရိသတ္အားေပးမႈလည္းရ၊ အႏုပညာပိုင္းအရလည္း အမ်ားလက္ခံခဲ့တဲ့ မုျဒာ၊မီ၊ဥပါယ္တံမ်ဥ္ ဇာတ္ကားေတြကိုေတာ့ သစၥာ႐ွိစြာနဲ႔ ေ႐ွာင္ကြင္းလစ္လွ်ဴ႐ႈခဲ့ၾကတာပါပဲ။

နည္းနည္းေလးေတာ့ အားနာၾကပါဦးလား

ကြၽန္ေတာ္ မွတ္မိသေလာက္ဆိုရင္ မုျဒာေခၚသံ႐ုပ္႐ွင္ဟာ ႏိုင္ငံတကာ႐ုပ္႐ွင္ပြဲေတာ္ ဆယ္ပြဲထက္မနည္း သြားေရာက္ျပသခဲ့ၿပီး အားေပးလက္ခံမႈ ရ႐ွိခဲ့တဲ့ ဂုဏ္ယူစရာ ျမန္မာ့႐ုပ္႐ွင္အစစ္ပါ။စပိန္၊မကၠဆီကိုလို ႏိုင္ငံေတြမွာေတာင္ သြားျပခဲ့ၿပီး ဂုဏ္ျပဳဆုေတြနဲ႔ အသိအမွတ္ျပဳခံခဲ့ရပါတယ္။

ႏိုင္ငံျခားသြားျပတယ္ဆိုလို႔ ေရာေတာ့ မႀကိတ္ၾကပါနဲ႔။ စကၤာပူလို ျမန္မာေတြေပါတဲ့ ေနရာမွာ သြားျပၿပီး၊ ျမန္မာေတြပဲ ဝင္ၾကည့္တာကိုပဲ ႏိုင္ငံတကာသြားျပရတယ္ဆိုၿပီး feel တက္ေနတဲ့ အဆင့္ျမင့္ေပါကားမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ သူမ်ားဆီမွာ ေကာင္းေပ့၊ၫႊန္႔ေပ့ဆိုတဲ့ indie ႐ုပ္႐ွင္ေတြနဲ႔ အၿပိဳင္သြားျပတာကို ေျပာခ်င္တာပါ။

ကဲ ထားပါေတာ့။မုျဒာရဲ႕ေခၚသံဟာ ျမန္မာ႐ုပ္႐ွင္အကယ္ဒမီဆုရဲ႕ စံသတ္မွတ္ခ်က္ေတြနဲ႔ မကိုက္ညီဘူးပဲထားဦး၊ ဆုေရြးခ်ယ္ေရးအဖြဲ႔ရဲ႕ ရင္ထဲမွာ မုျဒာကို လက္မခံႏိုင္ဘူးပဲ ထားဦး၊ ဒါမွမဟုတ္ ဖန္တီးသူ ခရစၥတီးနားခီတို႔ကို လက္မခံခ်င္တာပဲ ထားဦး၊ ကိုယ့္ ႏိုင္ငံရဲ႕အလွ၊ ကိုယ့္ႏိုင္ငံအေၾကာင္းကို အႏုပညာေစတနာအျပည့္နဲ႔ ႐ိုက္ကူးၿပီး ႏိုင္ငံတကာမွာ ဂုဏ္ယူစြာသြားျပခဲ့တဲ့ ႐ုပ္႐ွင္ကားကို ဆုႀကီးေတြ မေပးခ်င္ရင္ေတာင္ အထူးဆုလိုဟာမ်ိဳးေလး ေပးၿပီး အသိအမွတ္ တစ္ခုျပဳလိုက္ရင္ ျမန္မာ့႐ုပ္႐ွင္ေလာကႀကီး သိကၡာေတြ က်ဆင္း သြားမွာစိုးလို႔လား။

ဒါမွမဟုတ္ လူေဟာင္းေတြနဲ႔ တြဲၿပီး ႏွစ္ဆုစီ ေပးလိုက္ရင္ေရာ ဘာျဖစ္သြားမွာမို႔လဲ။အရင္ကဆိုလည္း ဒါ႐ိုက္တာဆု ႏွစ္ဆု၊ သ႐ုပ္ေဆာင္ဆုႏွစ္ဆုေတြ ေပးခဲ့ၾကေသးတယ္မို႔လား။ခီေမာင္ႏွံတို႔၊ ဏႀကီး၊ ပိုင္ၿဖိဳးသု၊ထူးပိုင္ေဇာ္ဦး၊ အာကာတို႔လည္း ႐ုပ္႐ွင္ကို ခ်စ္တဲ့ ပညာသည္ေတြပါပဲ။

သူတို႔ထဲက ဘယ္သူကမ်ား လက္႐ွိျမန္မာ့႐ုပ္႐ွင္ေလာကကို ဖ်က္ဆီးမယ္၊ ေပါကားဒါ႐ိုက္တာ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြကို ထမင္းအိုးခြဲမယ္ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ိဳးနဲ႔ ဒီ႐ုပ္႐ွင္ေလာကကို ဝင္လာခဲ့လို႔လဲ။သူတို႔လည္း သူတို႔ပညာနဲ႔ သူတို႔ ႐ႈေထာင့္ကေန သူတို႔အျမင္နဲ႔ ျမန္မာ့႐ုပ္႐ွင္ကို ပခံုးနဲ႔ ထမ္းမၿပီး ျမႇင့္တင္ေပးေနၾကတာ မဟုတ္ဘူးလား။ အေတြးသစ္၊အျမင္သစ္ ေတြနဲ႔ ႀကိဳးစား႐ုန္းကန္ေနသူေတြကို လက္တြဲေခၚဖို႔ ပူးေပါင္းၾကဖို႔ဆို ေဝးေရာ။

ခြင္ထဲကေန ႏွိမ့္ခ်မယ္၊ဦးခ်ဳိးမယ္၊ အဖက္မလုပ္ဘူး၊ဒီလို မစၧရိယစိတ္ေတြနဲ႔ ျမန္မာ့႐ုပ္႐ွင္ တိုးတက္ျမင့္မားေအာင္ လုပ္မယ္၊ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မယ္၊လက္တြဲအေျဖ႐ွာမယ္ဆိုတဲ့ စကားေတြက တစ္ႏွစ္တစ္ခါ အကယ္ဒမီေပးပြဲမွာ စင္ေပၚတတ္ဖတ္တဲ့ စကားလံုး ေတြပဲ ျဖစ္ေနမွာေပါ့။ဒီေလာက္ ေအာ္ဟစ္ေဝဖန္ေနတဲ့ ပရိသတ္နဲ႔ လူငယ္႐ုပ္႐ွင္ပညာသည္ေတြကို အားနာၾကပါဦးလား။

အခုလို ဦးခ်ိဳးတဲ့အက်င့္ေတြသာ မျပင္ရင္ ေနာက္တက္လာဦးမယ့္ မ်ိဳးဆက္သစ္လူငယ္ေတြ ဘယ္လိုသတၱိမ်ိဳးနဲ႔ ဝင္တိုးၾကရပါ့မလဲ။ အေျပာင္းအလဲကို ပါးစပ္ကသာ ေအာ္ေနၾကၿပီး အေျပာင္းအလဲကို လက္ခံဖို႔ သတၱိမ႐ွိသူေတြ၊ comfort zone မွာ ေပ်ာ္ေနသူေတြ၊ ေနရာဖယ္မေပးခ်င္သူေတြနဲ႔ ဒီေလာကရဲ႕ အနာဂါတ္က ျမဴႏွင္းေတြ အံု႔ဆိုင္းလို႔သာ….။ အဝင္ဝမွာ အင္တာဗ်ဴးေတြ လုပ္ေတာ့ ဘယ္မင္းသားမင္းသမီးကမ်ား ဇဏ္ခီတို႔ကို mention လုပ္ၿပီး သတိတရ ခ်ီးက်ဴးၾကပါသလဲ။အခ်င္းခ်င္းပဲ ဝိုင္းႀကီးပတ္ပတ္ဒူေဝေဝ လွည့္ၿပီး ခ်ီးမြမ္းသြားၾကတာမဟုတ္လား။

ၾကည့္လို႔မေကာင္းတဲ့ပြဲ

ျခံဳငံုေျပာရရင္ ဒီႏွစ္အကယ္ဒမီဆုေပးပြဲႀကီးဟာ ဒိုင္ေတြညစ္ေနတဲ့ အားကစားပြဲတစ္ပြဲကို ၾကည့္ရသလိုပါပဲ။အသင္းစြဲမ႐ွိဘဲ အားေပးတဲ့ပရိသတ္ေတာင္ ဒိုင္ညစ္တဲ့ပြဲဆိုရင္ ၾကည့္ရတာ အရမ္းစိတ္ပ်က္ ဖို႔ေကာင္းပါတယ္။ကြင္းထဲမွာ ငါ လုပ္ပိုင္ခြင့္႐ွိတယ္ဆိုၿပီး နည္းလမ္းစံုနဲ႔ ညစ္တယ္။

ဒိုင္ညစ္ခံရတဲ့ ၊ အႏွိမ္အခံရတဲ့ အသင္းဟာ ဘယ္လိုသန္႔႐ွင္းစြာပဲ ကစားကစား၊ ဘယ္ေလာက္ပဲ စြမ္းရည္႐ွိ႐ွိ အႏိုင္ရဖို႔ မလြယ္ေတာ့ပါဘူး။ပရိသတ္ေတြမွာလည္း ညစ္ေနမွန္းသိရက္နဲ႔ ဘာမွ ဝင္မစြတ္ဖက္သာပဲ ေအာ္ဆဲရင္ဆဲ၊ မဆဲခ်င္ရင္ မၾကည့္ဘဲ ထျပန္ရံုသာပဲေပါ့။

ဒီႏွစ္အကယ္ဒမီပြဲကို အစအဆံုး ၾကည့္မိတာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ စိတ္ တိုမိသူ ႐ွိသလို မဲ့ရာကေနျပံဳးလာေအာင္ လုပ္ေပးတဲ့သူလည္း ႐ွိလို႔ နိဂံုးစာပိုဒ္မွာ မွတ္တမ္းတင္ပါရေစ။ စိတ္တိုမိသူကေတာ့ ႐ုပ္႐ွင္ အစည္းအရံုးလည္း မဟုတ္၊ ဆုအကဲျဖတ္အဖြဲ႔လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ FIFA လို႔ ေခၚတဲ့ ကမ႓ာ့ေဘာလံုးအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ပါ။ FIFA အစီအစဥိအရ ဒီတစ္ပတ္ weekend မွာ ဥေရာပလိဂ္ေဘာလံုးပြဲေတြ နားၾကၿပီး စိတ္ဝင္စားစရာမေကာင္းတဲ့ ႏိုင္ငံပြဲေတြ ကန္ၾကပါတယ္။

အဲဒီေတာ့ ၾကည့္စရာဘာမွ မ႐ွိတဲ့အခါ အကယ္ဒမီဆုေပးပြဲကိုပဲ အစအဆံုး ထိုင္ၾကည့္ျဖစ္သြားပါတယ္။ပံုမွန္ဆို ဒီလိုစေနညမ်ိဳးမွာ အဂၤလန္ Premeir Leauge ေဘာလံုးပြဲကန္ေနက်မို႔ အကယ္ဒမီေပးပြဲ လာေနရင္ေတာင္ EPL ေဘာလံုးပြဲပဲ ေရြးၾကည့္ျဖစ္မွာပါ။အခုေတာ့ ေဒါသျဖစ္စရာ၊အာရံုေနာက္စရာ ဒီပြဲကို ၾကည့္မိေတာ့ မေက်မခ်မ္း စာေတြ ေရးေနရတာနဲ႔ မအိပ္ရေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဒီအေျခအေန ျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးခဲ့တဲ့ လက္သည္တရားခံ FIFA ကို ေဒါသအရမ္း ထြက္မိတယ္။

ေနာက္တေယာက္ကေတာ့ စိတ္ညစ္တာကို ျပံဳးေပ်ာ္ေအာင္

ဟာဒယရႊင္ေဆး တိုက္ေႂကြးသူပါ။ သူ႔ကိုေတာ့ တကယ္ကို ေက်းဇူး တင္မိပါတယ္။ဒါ႐ိုက္တာဝိုင္း ဇာတ္ၫႊန္းဆုအတြက္ ဆုယူၿပီးေတာ့ အကယ္ဒမီေရႊစင္႐ုပ္ကို ရင္မွာပိုက္ ေက်းဇူးတင္စကားေျပာတယ္။ (ပထမဆံုး ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ပရိသတ္ကို အျမဲတမ္း ေစတနာထားပါတယ္) တဲ့။ အမွန္ေတာ့ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္ ဟက္ဟက္ပက္ပက္ မရယ္ျဖစ္တာၾကာပါၿပီ။

ဒါ႐ိုက္တာ ဝိုင္းရဲ႕ မ်က္ႏွာအမူအယာ၊ ေလသံဌာန္မာန္ နဲ႔ ေစတနာစကားကို တဆက္စပ္တည္း တြဲၿပီး ၾကားျမင္ရတဲ့အခါမွာ မျပံဳးဘဲနဲ႔ ဝါးလံုးကြဲ ရယ္မိပါေတာ့တယ္။ဟိုရက္က Johnny English ဟာသကား ၾကည့္တုန္းကေတာင္ အခုေလာက္မရယ္ရပါဘူး။ ခင္ဗ်ားတို႔လည္း သူ ေျပာသြားပံုေလး သတိမထားလိုက္မိရင္ online မွာ ျပန္႐ွာၿပီး ၾကည့္ၾကပါ။ျပန္႐ွာလို႔ မရရင္ ဆိုဗီယက္ျပည္ေထာင္စုေခါင္းေဆာင္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ ဥကၠဌႀကီးစတာလင္ မိန့္ခြန္းေျပာတဲ့ ဗီဒီယိုကို Google ကေန ႐ွာၾကည့္ပါ။ အေတာ္ေလး နီးစပ္စြာတူပါတယ္။

ျပင္ဆင္ခ်က္-ဇာတ္ေဆာင္ဆု nomination မွာ ဇဏ္ခီက ဥပယ္တံမ်ဥ္ကားနဲ႔ ပါဝင္တာပါ။ မုျဒာလို႔ အမွတ္မွားလိုက္မိတယ္။ ေထာက္ျပသူေတြကို ေက်းဇူးပါ။ ျပင္ၿပီး ဖတ္ေပးၾကပါ။



Loading...

Facebook Comments